Welkom op het demoportaal van de Vlaamse DirigentenVereniging.

Sluit je nu aan!

Algemene vergadering 2021

Herbekijk de integrale Algemene Vergadering.

Hier kan je de powerpoint downloaden.

Op de koffie bij Johan De Meij

Herbekijk de sessie met Johan De Meij over zijn eerste symfonie ‘The Lord Of the Rings’ en zijn laatste nieuwe arrangement van ‘Midzomernachtsdroom’ van Mendelssohn.

Op de koffie bij Piet Swerts

Herbekijk de sessie met Piet Swerts over zijn ‘Principes van de Orkestratie’, de voordelen van een digitaal platform voor ZODIACEDITIONS, de praktische problemen bij het maken van de pianoreductie van ‘Fantasy Tale’ en de creatie van ’Symphony of Trees’.

Op de koffie bij Kevin Houben

Herbekijk de sessie met Kevin Houben over zijn eerste symfonie en de toegepaste compositietechnieken en over leiderschap en communicatietechnieken voor alle orkestvormen.

Op de koffie bij Norbert Nozy

Herbekijk de sessie met Norbert Nozy over de gelijkenissen en verschillen tussen amateurverenigingen en professionele orkesten en over de valkuilen bij het aankopen van klassieke arrangementen.

Op de koffie bij Steve Willaert

Herbekijk de sessie met Steve Willaert over de integratie van electronische muziek in zijn composities, hoe een compositie ontstaat en hoe muziek de sfeer van het verhaal kan beïnvloeden.

Op de koffie bij Thomas Doss

Herbekijk de sessie met Thomas Doss over zijn nieuwe composities: Quarantine (graad 3), A Little Stress Music (graad 4) en zijn derde symfonie (graad 5+).

Op de koffie bij Alex Schillings

Herbekijk de sessie met Alex Schillings over de gevaren van de globalisatie van de Europese blaasmuziek en de mogelijke antwoorden op deze kwestie.

Tactus%20februari%202021
TEMP%20TACT